2009-03-28

Timeshift

Istorija ir ką mes čia turime:
Žaidime turime du kostiumus trivialiais pavadinimais - kostiumas Alfa ir kostiumas Beta. Jų paskirtis - kelionės laiku. Kostiumas Alfa tai pirmas bandymas sukurti laiko mašiną, o Beta tai jau pagerinta Alfa kostiumo versija, turinti integruota AI bei galimybę laiką valdyti (tiesa trumpokais intervalais).
Taip pat žaidime turime piktąjį daktarą Kroną, kuris dirbo prie abiejų kostiumų kūrimo. Jis pavagia kostiumą Alfa (o kodėl ne tą geresnį, Beta?) ir jo pagalba nukeliauja į praeitį. Kelionės metu nužudo kelis savo bendradarbius ir vieną bendradarbę. Tiesa prieš tai, mūsų valdomas herojus spėja įšokti į Beta kostiumą ir vejasi daktarą Kroną laiko tuneliais, kad jį galėtu sulaikyti/pribaigti arba atkeršyti jam. Tokių kelionių metu, patenkama į alternatyvią realybę kurioje randame Kroną užimantį diktatoriaus postą kažkokioje šalyje ir tiesiog bandantį užkariauti pasaulį. Tenka stotį į vietinių partizanų pusę ir ieškoti Krono, kad galėtume jam suspardyti užpakalį bei grįžus į ateitį išgelbėti savo kolegas.
Daugiau nespoilinant, tik paminėsiu, kad žaidime varijuojama kelionių laiku tematika.
Privalumai:
Žaidimas išleistas 2007 metų pabaigoje. Tai šaudyklė, kurioje valdome herojų pirmojo asmens perspektyva. Kadangi jo išleidimas buvo ne kartą atidėtas, tai su laiku jis buvo primirštas ir kai išėjo, nebuvo labai žinomas, garsus bei sprogusios bombos efekto nesukėlė. Tačiau dėl to jis nėra prastas. Žaidimas turi keletą įdomių privalumų. Tiksliau - vieną, nes šiaip kelis kitus Timeshift'o privalumus mes jau esame matę kituose žaidimuose. Svarbiausias ir įdomiausias žaidimo akcentas tai laiko valdymas kovų metu. Štai F.E.A.R. žaidime mes galėdavome sulėtinti laiką. Timeshift mums leidžia truputi daugiau. Laiką čia mes galime taip pat sulėtinti. Jeigu sulėtinimo nepakanka, yra galimybė ta tekantį laiką ir sustabdyti bei pribėgus prie priešo, iš jo atimti ginklą. Na, o jei sustabdę laiką mes truputi persistengėme, tai turime ir trečią galimybę, laiką... atsukti atgal. Žinoma kalbu ne apie QuickSave ar QuickLoad funkcijas. Laikas ima tekėti atgal tuo metu viską labai gražiai mums atvaizduojant ekrane. Nušovus priešą, galime jį "prikelti" ir dar karta nušauti. Tiesa atsukti galime nelabai daug - apie 10-15 sekundžių, bet laiko atsukimo idėja tikrai originali. Beje, žaidžiant pastebėjau tokį įdomų, techninį dalyką, kad tik užkrovus žaidimą reikia pralaukti tas 15 sekundžių tam, kad turėtume kur atsukinėti laiką.

Tikriausia prie privalumų, taip pat norėčiau pridėti ir tai, kad žaidimas ganėtinai sunkus. Žaidžiant vidutiniu sunkumo lygiu, ne viena ir ne du kartus tenka per naujo daryti QuickLoad'us vienoje vietoje, nes užpuolus priešams, labai jau greitai išsenka gyvybės. O priešai puola ne po 1 ir ne po 2. Dažniausia jų išlenda po 4 ir daugiau. O ir pleškina jie taikliai.
Timeshift nereikalauja itin spartaus kompiuterio. Nešiojamas kompiuteris, "ginkluotas" Intel Core2Duo 2,2GHz procesoriumi, 4GB RAM ir GeForce 9600GT vaizdo plokšte, žaidimą lengvai paveža maksimaliais nustatymais (tiesa be AA ir AF).
Grafika, garsas:
Žaidimas atrodo ganėtinai mielai ir grafika akies nerėžią. Gražiai atrodo šešėliai, dūmai, kažkiek griaunamos sienos bei įvairūs ginklų efektai. Varikliuką galima būtu įvertinti kokiu tvirtu aštuonetu.
Garsai taip pat nenuvilia, o va muzika kažkodėl nueina į antrą ar net dar tolimesnį planą. Net praėjęs žaidimą, muzikos nelabai beatsimenu. Tik epizodiškai.

Trūkumai:
Nors žaidimas turi įdomią idėją (laiko atsukimas), bet ta idėja nėra itin vykusiai realizuota. Ne taip jau dažnai mums tenka atsukinėti tą laiką atgalios. Daug dažniau (kokius 80% viso žaidimo) laikas tiesiog sustabdomas ir atliekami kažkokie veiksmai. Perbėgama per ugnį, minų lauką arba elektros laidą įkritusį į vandenį. Laiko atsukimas tiesiog panaudojamas vieno-kito galvosūkio sprendimui arba kliūties apėjimui. Taip pat žaidimas labai stipriai linijinis. Jau nuo Unreal laikų pasigendu 3D šaudyklių kurios leistu tiesiog klaidžioti po pasaulį ir ieškoti išėjimų, o ne vestu mus vos ne tiesia linija link pabaigos.
Paskutinis, daugiau techninis dalykas yra tas, kad žaidimas netrina senų išsisaugojimo failų. Tad kiekvieną kartą darant QuickSave, kompiuteryje susikuria vis naujas failas, kuris užima apie 2-3MB. O pačių failų kiekis yra daugiau nei tūkstantis jei naudojame QuickSave pakankamai dažnai. Tiesa niekas netrukdo senus išsisaugojimo failus ištrinti rankomis.


Komentarų nėra: